Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Φωνή Λίλλυ Φωνή Θεού: ‘Αν θα αντέξει το Πρεσβυτέριο’

Φωνή Λίλλυ Φωνή Θεού: ‘Αν θα αντέξει το Πρεσβυτέριο’

Τίτλος πρωτοτύπου : Vox Lillii Vox Dei : ‘If presbytry shall stand’ 
Συγγραφέας : John Frawley 
Πηγή πρωτοτύπου:  

Μετάφραση κατόπιν έγγραφης άδειας του συγγραφέα: Φωτεινή Χριστοδούλου, The Sirius Horary astrology blog
____________

H κοσμική αστρολογία είναι εφικτή - και με ακρίβεια μάλιστα - όμως όχι με τις τεχνικές που μας δίνονται μέσα στα κείμενα. Όπως δείχνει και ο Ibn Ezra, τα περισσότερα από αυτά δεν είναι τίποτα παραπάνω από καπνός και καθρέπτες για να μεταμφιέσουν το ενοχλητικό γεγονός ότι δεν ήταν δυνατό να γίνουν οι απαραίτητοι υπολογισμοί με οτιδήποτε κοντά σε επαρκή ακρίβεια. ‘Η μοίρα του Ωροσκόπου της συνόδου Δία/Κρόνου;’ , λέει για παράδειγμα. ‘Χα! Είστε τυχεροί αν γνωρίζετε ποια μέρα συνέβη αυτή η σύνοδος. Σίγουρα δεν γνωρίζετε ποιο ζώδιο βρισκόταν στον Ωροσκόπο. Αν νομίζετε ότι γνωρίζετε την μοίρα, κοροϊδεύετε τον εαυτό σας’. Αλλά αυτό δεν είχε σημασία, γιατί ενώ η ακρίβεια στους υπολογισμούς ήταν αδύνατη, η ακρίβεια στην κρίση δεν ήταν αναγκαία. Ο βασικός σκοπός της κοσμικής αστρολογίας ήταν να επιδείξει ότι ο Θεός είναι με το δικό μας μέρος και ότι Εκείνος συμφωνεί ότι οι εχθροί μας είναι ποταποί και καταδικασμένοι. Στην επίτευξη αυτού του σκοπού, η ακρίβεια δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα εμπόδιο. 

Το ίδιο ισχύει και για τις κρίσεις ωριαίων του Lilly, σε πολιτικά και θρησκευτικά θέματα. Η προσεκτική εφαρμογή της έγκυρης τεχνικής δεν συντελούσε στο να αποδειχτεί ότι η οπτική του Θεού 0+3 3 πράγματα, όπως διακηρύσσεται και στα αστέρια, ήταν αξιοθαύμαστα όμοια με τις οπτικές του ίδιου του Κυρίου Lilly.  Άρα η έγκυρη τεχνική μπορούσε να πάει περίπατο. Ο Θεός, ωστόσο, δεν είναι τίποτα αν όχι ελαστικός, επομένως ακόμα και οι πιο σφοδροί αντίπαλοι του Lilly ήταν σε θέση να επιδείξουν στα γραπτά τους ότι ο Θεός ήταν σε απόλυτη συμφωνία με τις δικές τους απόψεις, επίσης. 

Στην διάλεξη ‘Ποια είναι η Παράδοση στην Αστρολογία’, ανέφερα την κρίση του Lilly στην ερώτηση ‘Τι είδους θάνατο θα έχει ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπερυ;’ όπου το μόνο του ενδιαφέρον είναι να δείξει ότι ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπερυ είναι πράγματι ένας κακός, επειδή ο Θεός το έγραψε αυτό στα άστρα, και η Βουλή είναι αξιοθαύμαστα ελεούσα που δεν τον καταδικάζει στις φωτιές της κολάσεως για πάντα, αποφασίζοντας να κρεμαστεί αντί να αποκεφαλιστεί. Πραγματεύομαι εδώ την Ωριαία του Lilly ‘Θα αντέξει το Πρεσβυτέριο;’ Που είναι στο κεφάλαιο LXXX του Christian Astrology. 

Πρεσβυτέριο, στο πλαίσιο της Αγγλίας, σήμαινε τον άκαμπτο έλεγχο της λατρείας του έθνους από την βουλή. Οι πάντες θα ήταν υποχρεωμένοι να παρακολουθούν λειτουργίες σε μία από τις επίσημες ενορίες, των οποίων οι ιερείς διοριζόταν από, και έδιναν λόγο σε όλα τα σημεία της θεολογίας, μόνο στην βουλή. Ανεξάρτητα εκκλησιάσματα οποιουδήποτε είδους θα ήταν αυστηρά και επώδυνα απαγορευμένα. Όπως είπε ο S.R. Gardiner, ο γίγαντας πάνω στους ώμους του οποίου όλοι οι μετέπειτα ιστορικοί αυτής της περιόδου στηρίζονται, η βουλή λάμβανε για τον εαυτό της ένα βαθμό αλάθητου πολύ ευρύτερου από αυτό που ποτέ απαίτησε ένας πάπας. 

Ο Lilly, αν και αργότερα στην ζωή του βρήκε τον δρόμο πίσω στην μέση του προτεσταντικού δρόμου, ήταν, όταν έγραφε το Christian Astrology, ένα μέλος ενός εξ αυτών των ανεξάρτητων εκκλησιασμάτων (δεν γνωρίζουμε ακριβώς σε ποιό). Ήταν, πράγματι – για να χρησιμοποιήσουμε μία από τις αγαπημένες του λέξεις – ένας σεχταριστής , αν και αυτός, όπως ο αθεϊστής, δεν ήταν ποτέ ένας όρος που κάποιος θα χρησιμοποιούσε για τον εαυτό του, αλλά ένας καταχρηστικός μη-ειδικός όρος για οποιονδήποτε με τον οποίο διαφωνούσες, ιδιαίτερα, αλλά καθόλου αποκλειστικά, σε θέματα θρησκείας. Ήταν πολύ όμοιο με το να αποκαλέσεις κάποιον κομμουνιστή ή φασίστα. Οι ανεξάρτητοι περιφρονούσαν την θεσμική λειτουργία, προτιμώντας αυτοσχέδια κηρύγματα από οποιονδήποτε ο οποίος αισθανόταν ότι τον συνεπήρε το Πνεύμα. Είναι εύκολο να φανταστούμε τον Lilly να τον συνεπαίρνει πιο συχνά από τους υπόλοιπους. Περιφρονώντας, επίσης, κάθε επίσημη ιεροσύνη, άσχετα από ποιον είχε οριστεί: δεν μπορεί καν να αναφέρει κάτι τέτοιο χωρίς να προσθέσει μερικούς υβριστικούς όρους  - ‘οκνηροί και άπληστοι ιερείς’ ή σε μια ιδιαίτερα αξέχαστη φράση, ‘ο μυξιάρης κλήρος’.  
Άρα ο Lilly ήταν λιγότερο από αμερόληπτος σε αυτή την ερώτηση. Καθώς εξετάζουμε αυτή την κρίση, παρακαλώ να γίνει σαφές: Δεν με απασχολούν εδώ οι διαφορές της τεχνικής, με ερωτήσεις όπως εάν αυτό ή εκείνο ισχύουν. Θα διαφωνούσα με πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιεί, αλλά αυτό δεν είναι σχετικό. Εδώ με απασχολεί μόνο το πώς χρησιμοποιεί τις τεχνικές τις οποίες έχει. Η διαφωνία μου δεν είναι με τον William Lilly, αλλά με εκείνους στον κόσμο της αστρολογίας που απρόσεκτα λαμβάνουν αυτά που διαβάζουν στα γραπτά με ονομαστική αξία, υποθέτοντας ότι ο σκοπός κάθε λέξης σε αυτά τα γραπτά είναι η διδασκαλία έγκυρης αστρολογίας, και επομένως ότι παραθέτοντας οτιδήποτε από αυτά τα κείμενα είναι αρκετό για να τακτοποιήσει κάθε επιχείρημα. Δεν είναι!


Ο Lilly ξεκινάει παρατηρώντας ότι οι γωνίες αυτού του χάρτη είναι σε μεταβλητά ζώδια, το οποίο δεν υπόσχεται σταθερότητα, αλλά η ακμή του 9ου οίκου (θρησκευτικά θέματα) είναι σταθερή. Ο Κρόνος είναι μέσα στον 9ο. Το λαμβάνει αυτό, εξαιτίας της δυσκίνητης φύσης του Κρόνου, ως περεταίρω απόδειξη σταθερότητας. Ο Δίας, ο φυσικός κυβερνήτης της θρησκείας, είναι σε στάση, γυρνώντας ορθόδρομος. Σύντομα θα αφήσει το ζώδιο της έξαρσης του, ‘έχοντας μείνει πολύ καιρό ανάδρομος εκεί’. (Αλλά Μπιλ*, αν είναι τώρα στις 28,24 Καρκίνου δεν έχει μείνει πολύ καιρό ανάδρομος εκεί, κι αν είχε μείνει, το να αφήσει αυτό το ζώδιο θα ήταν για εξίσου πολύ καιρό μετά, μέσα στο μέλλον). Βάλλεται από τον Άρη. Αφήνοντας τον Καρκίνο γίνεται σταθερός στον Λέοντα και εισέρχεται στο όριο του Κρόνου (και η αδυναμία του Κρόνου, Μπιλ;) και συναντά ‘αρκετούς απεχθείς σταθερούς αστέρες’. Έπειτα μέσα στο όριο του Ερμή, ο οποίος είναι στους Ιχθείς, το ζώδιο της πτώσης  του (και της αδυναμίας του) και είναι γωνιακός και στο πρόσωπο του Άρη.

Η Αφροδίτη, Κυρία του 9ου, είναι στην αδυναμία της στον Κριό και μέσα στον 8ο οίκο, που είναι ο 12ος από τον 9ο. Έχει 21 μοίρες να ταξιδέψει προτού να εισέλθει στον Ταύρο, όπου μπορεί να γίνει σταθερή (δηλ. θρησκευτικά θέματα – Πρεσβυτέριο- μπορούν να σταθεροποιηθούν). Αλλά προτού συμβεί αυτό θα σχηματίσει τετράγωνο και με τον Κρόνο και με τον Άρη. Ένα λεπτό πριν ο Δίας ήταν ο φυσικός κυβερνήτης της θρησκείας, αλλά τώρα ο Lilly αποφάσισε ότι δηλώνει τους ευγενείς, οι οποίοι θα εναντιωθούν στο Πρεσβυτέριο. Ο Lilly γνώριζε πολύ καλά ότι οι ευγενείς ήταν, στο μεγαλύτερο μέρος τους, καθόλου πρόθυμοι, άρα είναι μετά βίας έκπληξη που το βρήκε αυτό μέσα στον χάρτη. Αλλά ο Άρης; Αυτός, λέει, είναι ο Κύριος του Ωροσκόπου της Αγγλίας και άρα δείχνει ότι ‘η πλειονότητα ή ολόκληρο το Βασίλειο’ θα εναντιωθούν στο Πρεσβυτέριο.  Ώπα!

Θα μπορούσε κάλλιστα να σκεφτόταν τον χάρτη της στέψης του Ουίλιαμ του Κατακτητή, ο οποίος είχε Ωροσκόπο στον Κριό. Τι σχέση έχει αυτό (ή οποιοσδήποτε άλλος χάρτης  μπορεί να είχε στον μυαλό του) με τον παρόντα χάρτη; Απολύτως καμία – και το ξέρεις πολύ καλά, Μπιλ! Δεν μπορούμε να εισάγουμε ρόλους από άλλους χάρτες σε μια ωριαία, αλλιώς μπορούμε να αποδείξουμε οτιδήποτε μας ευχαριστεί από οποιονδήποτε χάρτη. Αναγνωρίζουμε ότι ο ηθοποιός που παίζει τον Άμλετ έπαιζε κάποτε τον Ρωμαίο και περιμένουμε από αυτόν να πετάξει την ιδέα του να σκοτώσει τον βασιλιά και να αρχίσει να κυνηγάει τα κορίτσια. Ακόμα κι αν επιτρέψουμε αυτό το κομμάτι αστρολογικής ταχυδακτυλουργίας θα σημαίνει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεται ο Lilly, διότι αυτή η όψη τελειοποιείται με την Αφροδίτη στο τέλος του Κριού: αποτινάζει την δύναμη του Άρη και εισέρχεται στο δικό της ζώδιο – το οποίο, όπως μόλις μας είπε ο Lilly, θα έδειχνε πως το Πρεσβυτέριο θα παγιωνόταν.

Και οι τρεις αυτοί οι πλανήτες είναι στα όρια του Κρόνου όταν οι όψεις τελειοποιούνται. Αυτό, λέει, θα μπορούσε να υποστηρίξει την εγκαθίδρυση του Πρεσβυτέριου αν ο Κρόνος ήταν δυνατός ουσιωδώς, ή εάν το ‘Πρεσβυτέριο είχε οποιαδήποτε σχέση με την καλογεροσύνη’ (οι καλόγεροι γενικά δηλώνονται από τον Δία, ως άνθρωποι της θρησκείας, όμως αν διακρίνουμε ανάμεσα σε διαφορετικά είδη ανθρώπων της θρησκείας τότε δηλώνονται από τον Κρόνο) ή εάν αυτό ήταν ‘το πρώτο ξεκίνημα ενός θρησκευτικού τάγματος (πιθανόν σκεφτόταν τον Πέτρο, ‘την πέτρα πάνω στην οποία χτίζω την Εκκλησία μου’). Αυτοί οι συσχετισμοί, λέει, θα προσέφεραν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο η επιρροή του Κρόνου θα μπορούσε να δουλέψει ευνοϊκά. Όμως ενώ και οι τρείς πλανήτες είναι στα όρια του Κρόνου, αγνοεί το γεγονός ότι ο Άρης και ο Δίας βρίσκονται στην αδυναμία του και η Αφροδίτη στην πτώση του. 

Μόνο ο Κρόνος είναι σταθερός σε αυτόν τον χάρτη (παρόλο που ο Lilly πρωτύτερα βρήκε σημαντικό το ότι ο Δίας θα εισέλθει σε ένα σταθερό ζώδιο, και ο Άρης θα κάνει το ίδιο επίσης) και κανένας πλανήτης δεν είναι ουσιωδώς δυνατός εκτός του Δία (χώρια από τον Ήλιο, Μπιλ, ο οποίος είναι στην έξαρση και τριπλότητα του!). Η Σελήνη εισέρχεται στην κεκαυμένη οδό (via combusta), και οι Άρης, Ερμής και Αφροδίτη είναι όλοι αποδυναμωμένοι.  Παρόλο που η επιμονή για το Πρεσβυτέριο είχε έρθει μόνο διότι η χώρα ήταν σε τέτοιο χάος και έπρεπε να γίνει το χατίρι στους Σκωτσέζους, οι οποίοι επέμεναν σε αυτό, είναι δύσκολο να δούμε γιατί αυτές οι αποδείξεις, τις οποίες ο Lilly δίδει ακριβώς ως αποδεικτικά στοιχεία μιας δυσάρεστης κατάστασης, θα επιχειρηματολογούσαν υπέρ ή κατά. Είναι σαν να ρωτάς πότε θα έρθει το ασθενοφόρο και να σου λένε ‘δεν είσαι καλά’. ‘Ναι, το ξέρω ότι δεν είμαι καλά: γι’ αυτό κάλεσα το ασθενοφόρο.’

Η τελευταία όψη της Σελήνης ήταν η αντίθεση της στην Αφροδίτη. Είναι τώρα κενή πορείας μέχρι να σχηματίσει τα τετράγωνα της στον Άρη και έπειτα στον Δία. Το τετράγωνο με τον Άρη δείχνει ότι ‘το Πρεσβυτέριο θα αγωνιστεί σκληρά και λογομαχήσει αποφασιστικά’. Αυτό επίσης είναι κάτι που ο Lilly γνώριζε πολύ καλά, αλλά βρίσκει την ανάγκη να το επιβάλλει μέσα στον χάρτη με κάποιον τρόπο: αν το Πρεσβυτέριο δεν αγωνιζόταν σκληρά και δεν λογομαχούσε αποφασιστικά, η κατάσταση που ενέπνευσε την ερώτηση δεν θα είχε εγερθεί. Είναι δύσκολο να δούμε γιατί η μεταφορά φωτός που κάνει η Σελήνη από την Αφροδίτη στον Άρη θα έπρεπε να δείχνει οποιοδήποτε πιο σκληρό αγώνα από το τετράγωνο της ίδιας Αφροδίτης με τον Άρη. 

Από αυτούς τους παράγοντες, λέει, θα εξάγει τώρα κρίση, ‘μόνο από μια επιθυμία οι επόμενες γενιές να μπορέσουν να δουν ότι υπάρχει κάποια αλήθεια στην αστρολογία’. Ελπίζει ότι δεν θα προκαλέσει μεγαλύτερο παράπτωμα δίνοντας τις απόψεις των ουρανίων σωμάτων (δηλ. δηλώνοντας το θέλημα του Θεού) από όσο προκαλείται από όλους εκείνους των οποίων οι δημοσιευμένοι κομπασμοί βασίζονται μόνο πάνω στις δικές τους απόψεις.

Ξεκινάει λέγοντας ότι η τοποθέτηση του Κρόνου, ‘από την φύση του αυστηρής, δύστροπης, άκαμπτης και σκληρής ιδιοσυγκρασίας’, μέσα στον 8ο μπορεί να δείξει ότι το Πρεσβυτέριο θα είναι ‘πολύ αυστηρό, δύστροπο και πεισματάρικο’ για τα Αγγλικά στομάχια (σημειώστε ότι στην αρχή βρήκε τον Κρόνο στον 9ο ως απόδειξη ότι το Πρεσβυτέριο θα έχει διάρκεια), και ότι το Πρεσβυτέριο χτυπηθεί από ‘παράξενες και έντρομες απόψεις’, ότι θα γίνουν άπληστοι, κοσμικοί, αντίδικοι μεταξύ τους, και πως ‘κάποιοι νεότεροι, που δηλώνονται από τον Ερμή’ ανάμεσα τους θα είναι απερίσκεπτοι στις σκέψεις τους και θα αντισταθούν στην αυστηρή πειθαρχία που θα επιβάλλεται από τους Γηραιότερους, που δηλώνονται από τον Κρόνο.(ΟΚ, Μπιλ, πως τα κατάφερες να ανακατέψεις τον Ερμή μέσα αυτό; Αν υποδηλώνει τους νεότερους στο παραμικρό, γιατί τους νεότερους μέσα στο Πρεσβυτέριο; Γιατί όχι τους νεότερους μέσα ‘στην γενικότητα ή ολόκληρο το Βασίλειο’ για παράδειγμα; Όπως τους μαθητευομένους του Λονδίνου οι οποίοι – έφηβοι επαναστάτες – δεν τους άρεσε καθόλου το Πρεσβυτέριο; Γιατί όχι οι γραμματείς, οι γραφείς, οι τυπογράφοι; Και ούτε υπάρχει κανένας τρόπος, Μπιλ, με τον οποίο ο Ερμής να βλάπτει τον Κύριο του 9ου ή τον 9ο οίκο.
Εκτός του ότι ευθέως κάνει αντίθεση στην Αφροδίτη από αντισκιά. Αυτό δεν το αναφέρεις, αλλά σπανίως προσέχεις τις αντισκιές, άσχετα με το πόσο κεντρικές είναι στους χάρτες που κρίνεις. Ο Ερμής είναι ο Κύριος του 1ου, του ερωτώντα, άρα υποψιάζομαι ότι αυτό δείχνει περισσότερα για τις απόψεις του ατόμου που ρωτάει – και υποψιάζομαι ότι είσαι εσύ, Μπιλ, που σκαλίζεις τον υπολογιστή σου κατά την διάρκεια μιας βαρετής μέρας στο γραφείο – περισσότερο από όσο δείχνει τους νεότερους οποιουδήποτε είδους.) 

Συνεχίζει: Ο Κρόνος δεν είναι σε καλή κατάσταση (ούτε και είναι, αλλά ούτε και σε τόσο κακή). Ο Ερμής,  ο Κύριος του 10ου ‘που δηλώνει την εξουσία’ έχει αποχωριστεί και γρήγορα φεύγει μακριά από όψη στον Κρόνο, δείχνοντας ότι ‘οι ευγενείς, ή ανώτεροι άνθρωποι αυτού του βασιλείου’ απομακρύνονται από την αυστηρή εξουσία του Πρεσβυτερίου, υποπτευόμενοι ‘μια δουλεία παρά μια ελευθερία’ να βγει από αυτό. (Ω, Μπιλ, πρέπει να σταματήσεις να καπνίζεις αυτά τα πράγματα! Ένα λεπτό πριν ο Ερμής ήταν η νεολαία μέσα στο Πρεσβυτέριο. Τώρα είναι οι ευγενείς της Αγγλίας. Αλλά οι ευγενείς ήταν ο Δίας λίγες παραγράφους πριν, όταν σε βόλευε. Τι θα υποδηλώσει ο Ερμής μετά – τον Μπάρμπα Στρούμφ; Μέσα στο πλαίσιο αυτής της ερώτησης, οι ανώτεροι άνθρωποι ήταν η βουλή, η οποία επιδίωκε να επιβάλλει το Πρεσβυτέριο – ή, τουλάχιστον, κάποιοι μέσα στην βουλή. Το οποίο εξευγενίζει την ερώτηση, το Πρεσβυτέριο καθεαυτό δεν έκανε τίποτα: αυτό ήταν ένας καυγάς ανάμεσα σε διαφορετικές φατρίες μέσα στους δύο οίκους της βουλής. Ο 9ος οίκος είναι άσχετος εδώ: είναι απλά μια ερώτηση του ποιος θα κερδίσει, οι δικοί μας ή οι δικοί τους άνθρωποι;)

Ούτως ή άλλως, αν αυτή η αποκλίνουσα όψη, προ πολλού παρελθόν, ανάμεσα στον Ερμή και τον Κρόνο, έδειχνε τους ανώτερους ανθρώπους του βασιλείου να απομακρύνονται, θα ήταν μάλλον αδύνατο να τεθεί η ερώτηση, διότι αυτό θα έδειχνε κάτι το οποίο έχει ήδη συμβεί. Καθώς το Πρεσβυτέριο δεν είχε ακόμα ιδρυθεί, γιατί να ρωτήσει εάν ήδη όλα αυτά είναι γνωστά;  

Αλλά ποιος θα βλάψει πιο πολύ το Πρεσβυτέριο; Είναι ο Κρόνος ο οποίος βρίσκεται μέσα στον 9ο. Αυτός δεν δηλώνει πια τους Γηραιότερους μέσα στο Πρεσβυτέριο, αλλά τώρα είναι οι άνθρωποι της υπαίθρου. Αυτή η θέση του Κρόνου, λέει ο Lilly, δίνει καθεαυτή ολόκληρη την κρίση: το Πρεσβυτέριο δεν θα αντέξει. Όμως ακόμα κι αν ο Κρόνος δεν ήταν μέσα στον 9ο, και πάλι δεν θα άντεχε, διότι αυτό είναι μοιραίο. (ΟΚ, Μπιλ, ότι πεις.)

Εκτός από το να είναι οι Γηραιοί και οι άνθρωποι της υπαίθρου, ο Κρόνος εδώ είναι επίσης ‘απληστία, ακαμψία, κακεντρέχεια, κτλ’. Οι Γηραιοί μπορούν μόνο να δηλώνονται από τον Κρόνο, γιατί το καθοριστικό πράγμα για τους γηραιούς είναι ότι είναι ηλικιωμένοι. Επομένως, σύμφωνα με τον Lilly εδώ, αυτοί πρέπει να είναι επίσης, άπληστοι, άκαμπτοι, κακεντρεχείς και χωρίς αμφιβολία, κτλ, διότι αυτά τα πράγματα δηλώνονται επίσης από τον Κρόνο. Πιθανώς, τότε, όλοι έχουν μαύρα μαλλιά και είναι επίσης ‘βυρσοδέψες, νυχτερινοί αγρότες, ανθρακωρύχοι κάτω από το έδαφος, τενεκετζήδες, αγγειοπλάστες’ κτλ – ή γιατί όχι ‘η γενικότητα ή ολόκληρο το βασίλειο’ κάποιας χώρας που έχει τον Κρόνο κυβερνήτη του Ωροσκόπου της; Εξάλλου, αυτό δούλεψε και για τον Άρη. Η λογική δεν είναι τόσο κυκλική όσο σφαιρική. 

Ο Lilly εδώ πετάει την δήλωση ότι οι στρατιώτες δεν θα επιδοθούν στο Πρεσβυτέριο, αλλά δεν προσφέρει καμία απόδειξη για να το στηρίξει αυτό. Η εικόνα που ζωγραφίζεται από τους Μαρξιστές ιστορικούς στα μέσα του 20ου αιώνα, δείχνοντας το Νέο Μοντέλο σαν πρωτότυπο για τον Κόκκινο Στρατό, έχει απαξιωθεί. Παρόλα αυτά, μεγάλα τμήματα του στρατού ήταν στα πιο ριζοσπαστικά άκρα του πολιτικού/θρησκευτικού φάσματος, και είχαν την υποστήριξη του Lilly.

Ο Κύριος Lilly έπειτα παίρνει μια βαθιά εισπνοή από αυτό το εξωτικό τσιγάρο και εκτοξεύεται σε προφητική λειτουργία. Μέσα σε τρία χρόνια (Μήπως αυτός ο χρονικός προσδιορισμός προήλθε από το ημερολόγιο των Μάγιας, Μπιλ; Σίγουρα δεν βρίσκεται μέσα στον χάρτη, και ούτε προτείνεις ότι βρίσκεται εκεί) είτε η εξουσία είτε ο Θεός θα φέρει μία νέα μορφή διακυβέρνησης. Αυτή θα είναι είτε κοντύτερα στην ‘πρότερη αγνότητα των πρωτόγονων καιρών, ή πιο αγαπητή από το σύνολο του Βασιλείου της Αγγλίας’. Δεν θα γνωρίζουμε τι μορφή διακυβέρνησης θα είναι για κάποιο χρονικό διάστημα. Θα είμαστε σε σύγχυση. Έπειτα είτε ο στρατός ‘είτε κάποιοι άντρες με φλογερό πνεύμα’ θα ξεσηκωθούν και θα επιφέρουν την ανατροπή του Πρεσβυτερίου. Αλληλούια! 

Άρα το Πρεσβυτέριο δεν θα αντέξει. Αυτό – το οποίο τελειωτικά φαινόταν ένα λεπτό πριν από την θέση του Κρόνου – φαίνεται, μας λέει τώρα, από την Σελήνη σε τετράγωνο με τον Δία, που είναι ο Κύριος του 4ου (ναι, εμπρός Δία: ακόμα μία αλλαγή κοστουμιού). Αυτό δείχνει ότι η πλειονότητα του λαού (Σελήνη) θα ανατρέψει τα κακοήθη σχέδια του κλήρου. Αν ο Δίας έπαιζε ακόμα τον ρόλο του ως φυσικός κυβερνήτης των θρησκευτικών θεμάτων, αυτό το τετράγωνο από την Σελήνη, μέσω του Άρη, θα μπορούσε, πολύ τραβηγμένα, να ληφθεί ότι δείχνει κάτι τέτοιο. Δεν μπορώ να δω κανένα λόγο για μία όψη της Σελήνης προς το ‘τέλος του θέματος’ να το δείχνει αυτό – εκτός του ότι το θέλει ο Lilly . 

Επαναλαμβάνω, ο σκοπός μου εδώ δεν είναι να βρω λάθη στην αστρολογική τεχνική του Lilly, αλλά να επισημάνω ότι δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσει αστρολογική τεχνική. Απλά κολλάει μερικούς όρους της τέχνης στις προσωπικές του πεποιθήσεις και πετάει τα αποτελέσματα σε έναν χάρτη. Θα έβγαζε την ίδια κρίση άσχετα με το πώς ήταν τοποθετημένοι οι πλανήτες μέσα σε αυτό τον χάρτη. Πράγματι, θα μπορούσε να είχε βγάλει την ίδια κρίση διαβάζοντας τις γραμμές στην πατούσα της γάτας του γείτονα του. Η θεώρηση του ‘Christian astrology’ ως έγκυρου, είναι αφελές. Ούτε, από αυτή την άποψη, διαφέρει το ‘Christian astrology’ από οποιοδήποτε άλλο κλασικό αστρολογικό κείμενο. Η γενική έλλειψη της κριτικής εμπλοκής με το υλικό από το οποίο διδασκόμαστε είναι εντελώς ατυχής. Υπάρχει μια πινακίδα με μεγάλα γράμματα στο πλάι του κουτιού μέσα στο οποίο έρχεται πακεταρισμένη η αστρολογία. Λέει: ‘Συνδέστε τον εγκέφαλο πριν την χρήση’. Ας δώσουμε σημασία σε αυτή την συμβουλή, διότι όχι μόνο κάνει την αστρολογία μας τόσο περισσότερο ακριβή, αλλά και τόσο πιο διασκεδαστική!


* Χαϊδευτικό του Ουίλιαμ  

Απαγορεύεται η αντιγραφή ή αναδημοσίευση, ολόκληρου ή μέρους του κειμένου χωρίς έγγραφη άδεια από το The Sirius Horary astrology blog.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου