Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

John Frawley, live στην Εναλλακτική Παιδεία, 23 -24 Νοεμβρίου 2019

Ο Τζών είναι ένας παραδοσιακός αστρολόγος, συγγραφέας και εκπαιδευτής, που έχει ξεχωρίσει για την πρακτικότητα και την ευθύτητα της προσέγγισης σε βάθος μελέτης, και για το έξυπνο αλλά και χαρακτηριστικό του τρόπο.




"Με ενδιέφερε η αστρολογία από πολύ πρώιμη ηλικία.  Σαν παιδί, φυσικά, μου φαινόταν καλό
να γνωρίζω κάτι που οι φίλοι μου δεν ήξεραν. Όμως, πέρα από την εμφανή έφεση σε αυτό,
με προκαλούσε το πώς η αστρολογία έδινε ένα διαφορετικό μοντέλο του κόσμου από αυτό
που μας διδασκόταν στο σχολείο. Ότι η σοκολάτα, με τα κουνέλια και οι μπαλλαρίνες
κυβερνώνται από την Αφροδίτη έδειχνε ένα διαφορετικό τρόπο να συνδέουν τις κουκίδες
που εξηγούν το νόημα της ζωής. Αυτή η διαφορετική προοπτική πάνω στην πραγματικότητα
είναι ό,τι ακόμη με γοητεύει. Η αστρολογία ανοίγει την πόρτα σε όλα τα είδη του
αστρολογικού προβληματισμού - πράγματι, απαιτεί να κάνουμε κάποιες διερευνητικές
ερωτήσεις - αλλά, αν η τεχνική είναι σοβαρή, κρατά τα πόδια μας σταθερά στη γή με 
το τέστ του οξέος, του "αυτό δουλεύει ή αυτό δεν δουλεύει". Πέρασα μέσα από τις διάφορες
σχολές της σύγχρονης αστρολογίας όσο μου γίνονταν τα βιβλία προσιτά, αλλά αυτό ήταν επαναλαμβανόμενα απογοητευτικό λόγω των περιορισμών τους. Ήταν σαν  να μπορώ να
τρώω και να ξανατρώω, αλλά ποτέ δεν ένιωθα ότι είχα ένα θρεπτικό γεύμα.  Μία τυχαία
συνάντηση στην καθημερινή μου εργασία με εισήγαγε στη δουλειά του αστρολόγου του
17ου αιώνα, Ουίλιαμ Λίλλυ.  Δεν είχα ακούσει για την ωριαία πιο πριν, αλλά εδώ ήταν
υτός ο τύπος που ήταν ακουστός στο να βρίσκει χαμένα αντικείμενα μέσω της αστρολογίας.
Με το να βρίσκεις ένα χαμένο αντικείμενο δεν μπορείς πάντα να είσαι σωστός. Αν αυτός 
έλεγε στους πελάτες του "Λοιπόν, σχεδόν το βρήκες" δεν θα εντυπωσιάζονταν καθόλου. Έτσι
είτε οι πρόγονοί μας ήταν σοβαρά άμυαλοι ή ο Λίλλυ και οι σύγχρονοί  του ασκούσαν μια
αστρολογία που μπορεί να δώσει ακριβή και εξακριβωμένα αποτελέσματα. Εδώ έμεινα. 
Τελικά αυτό ήταν το θρεπτικό γεύμα!
    Παρακολούθησα ένα κύκλο μαθημάτων με την Ολίβια Μπάρκλευ, η οποία προσπάθησε πολύ να αποκτήσει το βιβλίο του Λίλλυ, το Christian Astrology, το επανατύπωσε, και της οποίας η διδασκαλία, πολύ χαλαρά βασιζόταν σε αυτήν του Λίλλυ. Ήταν η βεβαιότητα σε αυτές τις μεθόδους - με τα αντικειμενικά ορατά αποτελέσματα και πέραν αυτού τον σταθερό πυρήνα της λογικής που υπόκειται αυτών - που μου επέτρεψε να αφιερώσω τον εαυτό μου στην αστρολογία σαν καριέρα. Μέσα στο είκοσι χρόνια από τότε είχα την ευλογία να μπορώ να δουλεύω πλήρως με την αστρολογία - με διδασκαλία, εξάσκηση, γραφή και πάνω από όλα μάθηση και μάθηση και μάθηση. Ήταν ένα παράξενο ταξίδι, με τόσα πράγματα που δεν πρόσεξα στο συμβόλαιο εργασίας με το οποίο συνδέθηκα. Αυτή η ατελείωτη ποικιλία θεμάτων για συνεδρία ακόμη μου προκαλεί εκπλήξεις: οποτεδήποτε σκέφτομαι ότι έχω ακούσει τα πάντα, υπάρχει πάντα κάτι τελείως στο δρόμο μου  που ούτε καν το είχα σκεφτεί. Ενώ τα υπέροχα τοπία αυτού του διανοητικού ταξιδιού αποκαλύπτονται ακόμη περισσότερο εκπληκτικά.
    Άρχισα να εκδίδω το περιοδικό Astrologer’s Apprentice το 1996. Ένα πράγμα στην καριέρα μου για το οποίο είμαι περήφανος για το επαναστατικό αποτέλεσμα που είχε μέσα στον συντηρητικό κόσμο των αστρολογικών εφημερίδων. Αυτό το περιοδικό ήταν πολύ διασκεδαστικό καθώς το έγραφα, αλλά η κατανόησή μου βάθαινε περισσότερο σε κάθε τεύχος που ετοίμαζα. Ύστερα  από το άρθρο  με τίτλο "Επί της Αρχιτεκτονικής της ψυχής" στο τεύχος 23, ήξερα ότι ήταν η ώρα να σταματήσω, Αυτά τα τεύχη διατίθενται ελεύθερα πλέον στο ιντερνετ.
   Ταυτόχρονα με το περιοδικό έγραφα το "Αληθινή Αστρολογία" σαν μια σατιρική κριτική της σύγχρονης αστρολογίας. Μετά από αυτό ακολούθησε το "Εφαρμοσμένη Αληθινή Αστρολογία", το "Εγχειρίδιον Ωριαίας Αστρολογίας" και η "Αθλητική Αστρολογία". Παράλληλα μέ άλλα ημιτελή βιβλία. Προ το τέλος της δεκαετίας του 1990, δούλεψα καλά με την τηλεόραση. Έχοντας το δικό μου καθημερινό σώου "Ο Φρώολεϋ κα το Ψάρι", καθώς το "Ψάρι" ήταν ένας γνωστός αθλητικογράφος. Αυτά τα  προγράμματα ήταν ένας καλός χώρος για να κάνω αξιόλογες προβλέψεις: Ή θα τα έλεγα σωστά, ή θα τα έλεγα λάθος. Η σταθερότητα των μεθόδων μου επέτρεπε να βγαίνω σωστός πολύ συχνότερα από τους εξαιρετικούς αθλητικούς της παρέας μου.
   Πάντα έβρισκα ότι το να δίνω διαλέξεις ήταν η πραγματικά διασκεδαστική πλευρά της δουλειάς αυτής. Με το να με καλούν και να μιλώ για το θέμα που αγαπώ, περνώντας την αγάπη μου σε πρόθυμο κοινό -  η ζωή δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερη! Τέτοιες όμορφες εικόνες είδα μέσα από τις διαλέξεις επίσης, σαν τη δύναμη της φύσης της παλίρροιας των ανθρώπων μέσα στο γιαπωνέζικο μετρό, ως το ώριμο γατόπαρδο που χαλαρώνει όταν του χαϊδέυω την κοιλιά, ως την αίσθηση του να στέκομαι σε ένα μπαλκόνι και να βλέπω αετούς να πετούν στα πόδια μου. Ναι, είναι καθοριστικά η διασκεδαστική πλευρά της δουλειάς.
   Αν μου ζητούσαν να καθορίσω τί είναι αυτό που κάνει διαφορετική την προσέγγισή μου στην αστρολογία, θα έλεγα ότι είναι η έμφαση στην σύνδεση με το μυαλό. Πρέπει να συνδεθούμε προσεκτικά με τα κείμενα από τα οποία διδασκόμαστε, να μην τα παίρνουμε στο κατά γράμμα, δεχόμενοι ότι γράφτηκαν επειδή έτσι ακριβώς γράφτηκαν. Οι αστρολογικές μας μέθοδοι πρέπει να έχουν λογική έννοια. Είναι σαν να καλωδιώνουμε μια ηλεκτρική πρίζα.  Αν τα καλώδια δεν μπουν σωστά, τίποτα δεν συμβαίνει όταν πατήσουμε το διακόπτη. Έτσι εστιάζομαι στην διδασκαλία στο πώς θα γίνει η σωστή σύνδεση, ώστε με το πάτημα του διακόπτη να ανάψει το φως. Δεν με ενδιαφέρει ένας κατάλογος από δικαιολογίες στο γιατί το φως δεν ανάβει¨". 

Ο Τζων ζει στην Πολωνία με τη σύζυγό του, ένα γέρικο Αγγλικό τσοπανόσκυλο και ένα κυμαινόμενο πλήθος γατιών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου